Cinta dan Cita . Mana 1 idaman hati ? ..


Cinta . 1 benda yang subjektif . semua orang tahu yang cinta tuh adalah satu perasaan kasih , sayang , suka dan seangkatan dengannya pada seseorang .

                                                      
                                                                 
Cita nih pulak adalah azam , impian , harapan , dan keinginan untuk mencapai sesuatu . macam bercita-cita nak jadik peguam ke , doktor ke . 

Bila usia semakin dewasa nih , macam macam perasaan yang ada . perasaan cemburu , sedih dan perasaan nak disayangi tuh akan tetap ada . tipulah kalau kau cakap tak ada langsong kan . at least , mesti akan ada jugak walau secubit garam pun . 

SITUASI 


Berbalik pada situasi Bedah tadi , mungkin betul apa yang dikatakannya tu .. Tapi bergantung pada pak wess kau jugak ! kalau pakwess kau pun macam hantu , macam mana dia nak bimbing kau kejar cita-cita ? .

Situasi Ali Ayam pulak : Ali nih dia pentingkan pelajaran sebab mak bapak dia orang susah . kiranya Ali nih dia nak berjaya dulu pastuh baru dia nak cari cinta . al - maklumlah , siapa yang tak nak kalau berlakikan orang yang bekerjaya . betol kan ? 

Bagi aku pulak , cita-cita tuh lagi penting . sebab cita-cita tuh dapat merubah masa depan seseorang .lepas kau dah berjaya nanti , mesti banyak punya ' cinta cinta' yang akan datang kejar kau . tapi , tak salah kalau sambil menyelam tuh minum air . asalkan kau pandai bezakan yang mana lebih penting sudah lahh . 







No comments: