aku eksiden !




kemarin kan , tanggal 23.02.2012 aku eksiden ! first time dalam sejarah hidup aku , aku boleh eksiden . kira pengalaman lahh tuh kan ?

ceritanya camnih , aku macam besa pi sekolah ngan atie naek moto . jarak moto aku dengan atie dekat jaaa . pastuh tepi jalan tuh ada geng-2 budak pompuan form 3 tak silap . depa nak melintas . kami dah dekat kot dengan depa , pastuh tetiba jaa budak tuh mai melintas depan aku . memang carik maut betoi budak tuh . tapi yang teroknya aku , bukan budak tuh . naseb jaa aku tak ingat muka depa .aku pun brek mengejut lahh sebab time tuh memang aku betoi-2 terkejut . ntah macam mana aku boleh terbalik dari moto .atie cakap dia dengaq bunyi brek kuat sangat pastuh dia nampak aku terpelanting dari moto .

memang time tuh aku pengsan tengah-2 jalan lahh . naseb jaa takdak keta belakang aku , kalau tak , komfirm dah arwah . atie kata moto aku timpa atas badan aku and ekzos tuh ada atas kaki kiri aku . naseb pakcik guard tuh cepat angkat kalau takk , memang melecur lahh kaki aku nih . atie kata , masa aku pengsan tuh , dia panggil nama aku tapi tak sedaq gak , pastuh baru dia goncang-2 aku and aku pun sedaq lahh .

masa aku sedaq tuh , aku rasa macam baru bangkit tidoq . tengok ramai orang dok dekat aku . pelik gak ahh . pastuh tetiba jaa atie mai peluk aku , aii , aku pun hairan dia nih pasaipa . lama sikit baru aku perasan . depa cakap aku eksiden . time tuh , aku tak rasa sakit apa-2 langsung , dan lagi bawak beg and buku-2 semua . tak lama lepas tuh , baru nampak ada darah-2 kat tangan , tudung aku . nampak seluaq aku koyak sikit dalam 3 lubang .

moto aku memang terok ahh . side mirror patah and lampu depan pecah . pastuh aku dok dalam keta teaher shangkari , tengok luka2 terok dak , tapi  yang tak best tuh gigi aku patah 45 darjah . grrrr >.< teacher kumutha and teacher shangkari bawak aku pi hospital .

dekat hospital tuh pi cuci-2 luka dekat lutut , tapak tangan and dagu . akak nurse tuh sporting ahh , makin syoq pulak aku nak jadi nurse . lepas tuh depa cucuk aku takmau bagi kena kancing gigi . maklomlah kat jalan tuh macam-2 ada . pastuh pi klinik gigi lak , kot-2 boleh tampal gigi aku yang patah nih . dekat klinik nih lagi syoq . akak dgn abang doktor gigi tuh cakap , aku lahh patient yang depa akan ingat sampai bila-2 . depa suruh buat benda laen , aku wat benda laen . time sakit-2 pun dan lagi senyum . haha ! dasyat kan aku ? :)

tapi gigi aku nih boleh tampal 4.3 nih . memang seksa gak ahh , kalau nak makan . dekat rumah , ibu aku dengan makcik aiman tuh keja dok perli aku .
habislahh muka hang , tak comey dah lahh . nanti berparut muka tuh . gigi pun patah . saham kawen pun jatuh . 

terasa gak ahh . tapi takpa . dekat farmasi kan banyak ubat2 parut , pakai dah laa . nanti hilang lahh parut-2 tuh semua . tapi memanng ahh , habis muka aku bengkak-2 . rasa segan lak nakpi sekolah .dengan gigi macam nih dengan muka bengkak-2 .
tapi memang aku takpi pun , tangan aku sebelah nih takleh nak guna sangat .nih pun , taip pakai sebelah tangan jaa . tangan tuh  gerak  boleh . cuma nak angkat , bagi pakai tudung or ikat rambut memang sakit ahh . rambut aku pun , ibu aku yang tolong ikat nihh . tu lahh kan , terbalik ,. patotnya aku yang kena jaga ibu aku . tapi dah songsang lakk . :D






No comments: