JOM MASUK U !



hampa nak dak masuk U @ dah masuk U dah pun . yang bagi tak masuk U lagi and still sekolah macam aku nih , hampa teringin dak nak masuk U ? bohong lahh kalau kata tak teringin langsung kan . ari tuh cikgu kaunseling dekat sekolah aku ada wat announcement pasai program jom masuk U nih dekat sunway conversion apa ntah kat , penang . 

dekat sana kan , ada universiti-2 dari seluruh Malaysia nih kot . macam UIA , UNIMAS , USM , PTPL , KOLEJ KOMUNITI dan semua yang ada kat Malaysia nih  . sampai yang aku tak pernah dengaq pun ada . universiti petronas , taylor apa2 ntah . heee ( budak tak update perkembangan semasa , macam nih laa ) . dekat situ pun ada PTPTN , celcom , maxis , bomba , polis , matrikulasi , kemahiran  dan sebagainya . bagi setiap U tuh ada lahh panel-2 dia yang nak explain kat kita pasai U depa . ada jugak tawaran biasiswa dari luar negara . best kott . nanti depa bagi lahh beg , buku-2 , pasai tawaran dekat U depa tuh . 



tapi kan , sebelum nih aku takdak cita-2 nak jadi apa . tapi lepas dah pi sini aku dah ada cita-2 . aku nak jadi NURSE . biaq ahh kalau hampa cakap lekeh ka apa , tapi itu minat aku and cita-2 aku . tadi ada akak nurse yang comel tuh sporting gila layan aku yang suka tanya soalan ntah apa apa . akak tuh laa dah berjaya tarik minat aku :) . dia cakap kalau jadi nurse pun boleh pi abroad macam arab , india , and especially AUSTRALIA . memang syoq ahh . pastuh aku tanya soalan pasai tidoq dengan mayat tuh ada ka ? dia cakap takdak pun . memang ramai orang suka buat cerita tidoq dengan mayat . tapi nurse just tengok-2 ja . 

disebabkan aku duduk sembang tak ingat dunia dengan akak nurse tuh pasai bidang kejururawatan nih , ntah macam mana aku boleh hilang dari geng-2 aku . mula-2 tuh jalan dengan atie , dina dengan fifah . pastuh fifah hilang , last sekali aku pulak . maklumlah orang ramai kot . bersesak sesak . tapi aku pandai bab celah mencelah nih . tak kisah langsung hang laki ka pompuan . kalau jadi ayu takmau mencelah komfirm tak dapat keluaq . 

pastuh aku melilau dalam tuh cari budak2 sekolah aku , sorang pun takdak . takkan depa dah balik tinggai aku kot ? . lepas tuh aku teros keluaq . naseb ahh jumpak acap syidi dengan amin . so , aku ikot depa lahh . depa pun carik budak2 laen , tapi tak jumpak . sebelum turun bawah tuh kami dan melilau dalam parkson . satu bangunan jaa pun , pi dekat pawagam lahh , tapi takleh nak pi tengok sebab ada 5 minit ja sebelum pukul 11 . 

dekat bawah sekali baru kami jumpak budak2 sekolah aku . Fuhhh lega . ingatkan kami 3 da kena tinggai . naseb baek gi . lepastuh pun , apa lagi balik lahh . tapi kami tak balik pun , makan-2 kat kedai dengan atie , waney , acap n , bali ngan nazrul .series lapaq . dah dekat pukui 2 tapi tak makan apa2 lagi .  

1 comment:

Hasif said...

hyep..jgn lupa follow blog sy yer