aku rasa aku tak ready lagi lahh nak SPM nih .


waaaa . sekarang da bulan 2 . lebih kurang dalam 9 bulan lagi , aku dah nak amek SPM . setia sungguh SPM tuh tunggu aku kan ? tapi , aku rasa macam tak ready lagi lahh . 

agak agak sempat lagi ka aku nak cover subjek form 4 yang aku blur blur sangat sangat especially akaun . seriously , aku memang tak minat akaun . ramai orang kata , dok kelas sains , buat apa nak amek subjek akaun nih ? bagi serabut kepala ja , nak kena hafal formula formula semua .

tapi kan , sekarang baru aku ada impian . impian aku nak pi australia ! . tapi kalau nak pi oversea kena subjek bm , bi , agama dengan sejarah kena dapat A+ . cikgu sofiah kata ehh , aku taktau . tapi dekat BI tuh yang bermasalah sikit , sebab teacher tahun nih dia pakai slang mat saleh  pekat punya . rasa macam speaking dengan mat saleh betoi betoi . wuuuu . kadang kadang aku pun tak paham sangat apa dia cakap . memang piau ( pekat )  betoi ahh . 

cena ehh kalau nak pi australia kalau BI aku pun dah blur blur . ibu aku harap sangat aku dapat pi sana , sebab kebetulan kak sepupu aku dia jadi duta negara kita nih kat sana . at least ada orang yang boleh tengok tengokkan aku . tu lahh sebab aku nak sangat sangat pi sana . and maybe sebab terpengaruh dengan cerita dingin lavenda jugak kot :) 

aku nih pulak jenis kalau nak study tuh , kena ada orang bagi motivasi free kat aku . baru aku da semangat nak belajaq . macam kat sekolah cikgu bagi kata kata semangat macam macam , balik tuh baru rasa lebih bermotivasi nak belajar . tapi lama lama tuh , dah takdak orang bagi motivasi , teros takdak mood lahh . btw ada tak sapa sapa yang sudi jadi motivator untuk aku :



No comments: