kalau upsr merosot , spm caner ?


                                                            Assalamualaikum ..

semalam aku tengok berita kat tv . depa cakap upsr tahun nih merosot sikit dari tahun sebelum sebelum tuh . merosot tuh dari segi budak budak dapat straight A lahh . tapi yang dapat gred B dengan C tuh meningkat sikit .

haiyoo , tengok orang lain amek result . aku seriau pasai aku sendiri pulak . ya lahh kan , orang cakap spm nih penentu masa hadapan . kalau lahh aku boleh guna result pmr tuh untuk masuk univeristi . mesti best . tak payah susah nak amek spm pulak . tapi nak buat macam mana kan dah spm penting lagi :')



aku ingatkan dekat dekat nak pilihan raya nih gred dia jatuh ka apa . macam yang cikgu selalu habaq . tapi bila tengok result budak budak upsr , teros rasa lemah semangat sikit nih . sekarang nih pun , aku tak terasa pun yang aku tengah exam . rasa macam periksa bulanan jaa . cuma bezanya kali nih , aku rajin bangkit pukui 3 4 pagi baca buku . kalau dulu memang tak ahh . dengaq bunyi pelik pelik sikit teros tidoq . tak jadi nak study apa dah . besa ahh time kecik kecik dulu aku penakut sikit . hehe :D tapi la nihh dah besaq dah . takdak lahh jadi penakut sangat . aku bangun pagi pagi nih pun , bukan apa , sebab aku tidoq time petang petang tuh . heeeee

tapi apa apa pun , aku harap sangat pemeriksa aku dengan kengkawan aku nanti jenis tak kedekut markah .- amin -


No comments: