with my sista ! ✖‿✖


                                                               Assalamualaikum ..

kekadang untuk jugak ehh ada adik nihh . boleh buli buli , boleh sembang sembang , boleh suruh ikot kita pi mana mana . daripada jadik anak tunggal , bukan ada yang menarik punn , hehe .
nak dijadikan cerita , hari tuh aku nakpi carik kerja . disebabkan malas nak menyusahkan kengkawan aku , aku pun ajak lahh adik aku nih . mula mula tuh liat jugak lahh nak pujuk dia . last last kena main umpan . umpan dia , aku bawak dia pi kedai majalah . dah lamaa dia ajak aku pi kedai majalah . dah nama pun kedai majalahh , mesti laa ada majalahh . makcik nih dia nakpi beli epop . herr ' aku dah tak beli pun majalah tuh . bukan ada apa pun . lain lahh kalau ada tips kecantikan ka apa . setakat tengok muka jambu jambu ja dalam tuh . ( tapi aku tengok gambaq nichkhun jaa dalam tu :D )

aku mintak kejaa dekat econsave tuh . mula mula saja pi buat muka confident dekat kedai phone tuh sebab dia tulis jawatan kosong . aku pun try lahh tanya tanya . tapi yang paling aku menyampah akak yang jaga kedai tuh . muka kelat nak mampus( period kot XD-ayat abang tiri zera-)  .tak mesra alam langsung . mesti rugi punya sapa yang bagi dia keja . dia tanya aku umuq berapa . aku habaq ahh , lepasan spm . pastuh dia kata kami tak amek budak budak . aku just kata thanks jaa . bukan nak say sorry ka apa . harap jaa orang melayu . buat malu kaum sendiri jaa . lepas nih , kalau akak tuh still keja kat situ . aku nak boikot kedai dia . haha
ekspresi muka akak tuh macam nih ahh . (-'_'-) 

lepas tuh , aku pi kedai cina tuh pulak . kat situ pun dia tempek jawatan kosong . soalan dia sama macam akak tadi . tapi akak cina nih cakap elok elok kat aku . dia kata kami tak ambik budak lepasan spm sebab nanti kan nakpi mana mana . dia nak yang full time lahh . siap kata sorry sambil senyum lagi kat aku . bukan macam akak kedai phone tuh .

last sekali , aku amek no phone manager kat situ . aku pun call lahh manager kat situ . dia cakap ada keja kosong . dia suruh aku isi borang kat kaunter pertanyaan . aku pun pi lahh dekat akak india tuh mintak borang . dia pun macam akak cina tadi , ok jaa layan aku . memang nampak dia lagi mesra alam lahh . lepas tuh , dia suruh aku mintak cashier . aku pun letak ja lahh . last sekali dia bagi kat aku soalan matematik . semua dalam no.perpuluhan . takleh guna kalkulator . dah laa aku lama tak guna tangan . memang tergagap gagap jugak nak tulis . dah biasa guna kalkulator jadik cam tuh laa . dia tanya soalan tambah , tolak dengan darab perpuluhan . kalau no. kecik kecik takpa gak . nih no besaq besaq . amek masa gak nak siap . nasib dia tak bagi soalan bahagi jaa tadi . tapi soalan dia yang last sekali senang kot . dia tanya 300-1=? . memang nak tergelak aku dapat soalan tuh . budak darjah 1 pun boleh jawab .
dah siap tuh , akak tuh cakap dia akan call lagi 2 hari . that' mean ahad baru nih laa . aku pun okay ja lahh .

lepas dah habis isi borang , aku dengan adek aku pi merayap sat . sampai last sekali kami lepak dekat KFC . memandangkan aku yang ajak dia keluaq , so aku lahh yang kena belanja dia . untung lahh budak tuh . kami pi makan double down !! heeeee . aku makan double down nih kali keempat dah rasanya ( kira kot ! ) adek aku pulak baru first time . ya lahh dia bukan spesies suka keluaq berjalan macam aku nih . kerja dok rumah jaa makcik tuh . XD


cover cun pulak dia (╯▽╰) 


double down kami :D

kami share ayaq . sweet dak XD


cover jugak makcik nih :p

haha ! muka blur 

mentang-2 orang belanja . laju jaa dia 




patotnya kemarin diorang call aku pasai keja tuh . tapi takpun . maybe takdak rezeki kot . ataupun diorang call number lain . sebab kekadang aku terconfius dekat no phone aku nih . sepatutnya 48++++++  . tapi kekadang aku letak 43+++++++ . maybe aku letak wrong number kot . sebab no 43++++++ tuh no phone uncle bas aku . dulu aku kerja hafal no phone uncle bas tuh sebab aku selalu balik petang . sampai laaaaaa , aku kadang kadang tersilap . (-'_'-)




No comments: