i love my job

                                                                          ASSALAMUALAIKUM

hai hai hello . hiiks . tengok title nuh . biasalah excited kerja katakan ......

okey . hari hari sepanjang kerja ni berjalan lancar . hari selasa next week genap dua minggu aku kerja situ . dekat situ jugak i learned many things . kot yaa kalau nanti bila bila aku menganggur balik , nak apply kerja situ lagii !

walaupun aku baru seminggu lebih kerja situ , tapi aku diberi kepercayaan *ecewahh ,  untuk ajar akak yang baru kerja situ . nampak tak nampak tak ? tikah yang kerja lagi lama dari aku punn tak dapat peluang macam aku ni okey ? hahahaha *belagak pulak .... 
kerja yang aku kena ajar tu pun kerja yang baru aku buat sehari kot sebab nak ganti orang yang takmai . hmm kerja dia simple jaa . just ajaq cara nak pegang , simpan , tanda , program IC - alaa benda kecik kecik kaki banyak macam kutu tuu .
just sehari ja laa akak supervisor tu suruh aku monitor budak baru tuu . then , keesekonnya aku buat pateri (solder) balik .

kalau tak sebelum ni aku duk buat insert perintang tu dalam pcb . then , ada krisis sikit antara orang atas atas ni . sorang suruh aku buat yang insert perintang tu . yang sorang lagi nak aku solder . macam krisis la jugak sebab tak cukup orang kan . at last aku buat solder tu lah sebab yang suruh aku buat solder tu pangkat dia lagi tinggi kan . kena ikut arahan berdasarkan pangkat la pulok . aha !
yang nak aku buat solder tu pun masa first day aku masuk kerja dia yang dok perhati aku . so , dia tau laa aku punya kerja macam mana . memang awai awai tu lembap sikit . tapi lama lama tu kui cepat la kann .
yang sorang lagi tak bagi aku solder tu sebab dia nak kerja cepat , capai target , etc ... aku buat kerja lambat tu pun sebab ada yang pressure ....

then ada sorang yang selalu buat macam aku ni bodoh sangat pun dah takdak situ . kena diberhentikan sebab dia sendiri buat hal . ya lahh , kononnya kerja yang aku buat tu tak betui . dia ja yang betui . padahai dia pun baru masuk dua bulan . akak yang dah lama kerja situ kata okey ja kerja aku . saja diaa buat aku macam orang bodoh . aku saja tak cerita kat orang aku study mana dulu . malas nak jadi belagak kat situ . yang buat aku macam budak bodoh tuu pun  sebaya dengan aku . tapi dia dah bercerai dan ada anak sorang . maybe dia ingat aku macam dia kot kann . hmmm . tapi alhamdulillah sekarang aku dapat kerja dengan bahagia since dia takdak . 

walaupun ada manusia manusia yang macam macam perangai tu . aku tak ambik port pun . cuma sentap kejap kejap jaa . malas nak melawan . aku pun baru kerja situ . tengok la lama sikit , keluaq habis belang aku . hahaha ! sekarang apa orang kata diam dulu . buat pekak jaa . lagipun aku memang suka kerja kat situ sebab aku macam fokus la buat kerja yang depa bagi sebab .... ye lahh , kena capai target !

No comments: