keju tuh apa ??


aku pi kedai dekat kawasan umah aku nih sebab ibu aku suruh pi beli keju sat . mula mula aku pi kedai cina belakang tuh dulu . tengok dalam fridges takdak , situ takdak , sini takdak . pastuh aku pi tanya pekerja dia .

aku : akak , keju ada dak ? 
akak : kejuuuu ...... sat sat .

lepas tuh dia cakap apa ntah dengan anak tauke cina tuh , lepas tuh anak tauke tu mai tanya aku . 

anak tauke : mau cari keju aaaaa ?
aku : ha'a . keju . 

lepastuh aku tengok dia garu kepala sat . 

anak tauke : aaaaaa , keju tuh apa ? 
aku : cheese .. 
anak tauke : oooo . cheeese takdak . 
aku : tak pa lahh . :)

dah takdak tuh , aku pi carik dekat kedai tepi yang jual barang barang basah pulak . malas nak mencari , aku tanya auntie tuh . 

aku : auntie , keju ada ?
auntie : kejuuuu ????
aku : ha'a , keju lahh auntie . 
auntie : keju tuh apa ?
aku : cheeese 
auntie : ohhhh , ada ada , kejap yaa . 

auntie : nak jenama apa ?
aku : cheddar 

lepastuh aku terus bayar dan balik rumah . 


nak buat macam mana sekarang kan , zaman dah maju , orang tak guna sangat dah perkataan keju tuh . cheese depa kenai ahh . macam lipstick jugak , aku tak pernah dengar lagi orang sebut lipstick tuh gincu . hoho ! advanced sungguh depa , aku jugak yang dok guna perkataan keju lagi . :)

p/s : ni lahh keju . kot kot hampa tak kenai . kenai cheese jaa . hehe :P

No comments: