silver nitrate !!! ( >,< )


tadi budak budak kelas aku buat eksperimen kimia . hari nih kami belajaq kimia 3 masa kot . herrr . tapi takpa lahh , bukan belajaq sangat punn . buat eksperimen jaa . sebelum masuk kelas tuh , pi usha usha capital N dulu dengan waney . saja saja cuci mata . 

masa buat eksperimen tuh , ntah apa nama tajuk dia taktau . tapi dia campuran silver nitrate dengan sodium chloride maybe . cikgu kata , kena hati hati sikit . kalau silver nitrate tuh kena tangan . susah nak hilang . aku punn , tak buat lahh kerja menuang nih . just tulis keputusan jaa . 

tapi biasa lahh kan , malang tak berbau . masa buat eksperimen kedua guna zinc pulak , aku pi lahh amek thermometer . thermometer tuh macam basah basah sikit . aku ingatkan thermometer tuh dah basuh masa buat eksperimen first tadi . tengok tengok .. haaaaaa . habis tapak tangan aku jadi tompok tompok hitam .macam kena dakwat pen dalam kuantiti yang banyak . punya lahh basuh dengan air , tapi tak keluaq . memang aku bebaii lahh tadi . 

masa habis kelas tuh , aku jumpak cikgu . tanya nak buat apa dengan tangan aku nih bagi hilang tompok tompok hitam tuh . dia kata , tunggu jaa beberapa hari lagi , hilang lahh . tapi nasib lahh bukan aku sorang jaa yang kena , ada lagi budak budak kelas aku kena jugak . tapi , kalau amek air semayang , agak agak sah dak ? errrrr ' lupa nak tanya ustazah pulak . 

No comments: