komputer aku gataiii !


baru baru nihh , komputer aku wat perangai . kalau bukak jaa , sampai dekat windows XP tuh , teroih dia shut down sendiri . lepas tuh , bila on balik dia keluaq bunyi serupa macam mengejek lak tuh . cittt . 
abah aku kata , maybe dia jadik macam tuh sebab komputer nih punn dah lama kan . dah nak masuk 5 tahun aku rasa . tapi aku rasa semua nih sebab virus laaa . aku tak scan 1 komputer lagi punn . aku scan file file tertentu jaa . kalau scan semua , komfirm 4-5 jam . 
kadang kadang tuh aku geram gak , sampai takleh bukak nih . cuma kemarin , aku try teknik baru . masa on tuh , aku saja gedik gedik panggil komputer nih sayang . lepas tuh lap dia sikit sikit . tengok-tengok tudiaaa , boleh on terus . 
pagi nihh , aku bukak cam besa jaa . takdak bersayang sayang tuh . tengok tengok takleh bukak jugak . lepas tuh on sekali lagi , panggil dia sayang dan buat macam yang aku buat sebelum tuh . tengok tengok dia boleh bukak . cehhh . gatai punya komputer . ibu aku kata komputer aku nihh jantan kot , sebab tuh gatai terlebih :P
tak silap aku , aku baca dekat blog sapa ntah , dia kata boleh test whether komputer kita nihh jantan ka betina . nak kena pi carik nihh blog tuh . 
setakat bersayang sayang dengan komputer nih , aku rasa lebih afdal dari bersayang sayang dengan orang yang tak sepatutnya .  

1 comment:

Jaja said...

sama la gan laptop sy ni..
haha, nmpknya kne brmanja gan komputer la nmpknya..

ps: yup, setuju, lebih baik bermanja gan komputer dari barmanja gan yg belum halal untk kita